برای عضویت در کتابخانه حضرت علی اصغر (ع) و سایر مراکز تحت پوشش دانشگاه باید وارد پورتال کتابخانه مرکزی به آدرس http://centlib.iums.ac.ir شوید. پس از باز شدن صفحه مورد نظر در بالای صفحه و سمت چپ گزینه ورود و سپس ورود کاربر را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود ۲ فیلد خالی مشاهده می‌کنید: نام کاربری و کلمه عبور، در فیلد اول شماره دانشجویی را وارد کنید و در فیلد دوم کد ملی (نام کاربری شما شماره دانشجویی و کلمه عبور کد ملی خواهد بود). پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد صفحه شخصی خود می‌شوید در این حالت پس از بررسی اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی خود را بررسی کنید) از منوی سمت چپ بالای صفحه با کلیک روی گزینه پروفایل و انتخاب درخواست عضویت و تکمیل اطلاعات موردنیاز عضو کتابخانه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کتابخانه تماس بگیرید.
آیین نامه امانت کتابخانه مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع) شامل مجموعه ای از ضوابط و دستورالعمل­ ها در خصوص امانت کتاب می­ باشد. هدف از تدوین این آیین ­نامه ایجاد نظم در فرایندهای کتابخانه و حفظ حقوق کاربران است. برای امانت کتاب، عضویت در کتابخانه از طریق پورتال کتابخانه مرکزی الزامی است. افراد زیر می‌توانند منابع مورد نیاز خود را از کتابخانه حضرت علی اصغر (ع) امانت بگیرند:
ماده۱: افراد زیر می­توانند از کتابخانه و خدمات آن استفاده کنند
  1. اعضای هیأت علمی مرکز و دانشگاه (رسمی، قراردادی و...)
  2. دانشجویان (پرستاری، دکترای عمومی، دستیار تخصصی و دستیار فوق­تخصصی)
  3. کارمندان مرکز (پرستاران و سایر کادر درمان، پرسنل اداری)
تبصره (۱): دانشجویان مهمان و سایر مراکز تحت پوشش دانشگاه نیز می ­توانند با ارائه کارت دانشجویی از کتابخانه استفاده کنند.
تبصره (۲): تعداد کتاب‌های امانت برای دانشجویان و کارمندان مرکز ۳ عدد به مدت ۱هفته و اعضای هیأت علمی و دستیاران مرکز ۳ عدد به مدت ۲ هفته می‌باشد.
تبصره (۳): تمدید امانت نیز از طریق پورتال کتابخانه و تماس تلفنی (و یا سایر راه‌های ارتباطی) در صورتی که شخص دیگری آن را رزرو نکرده باشد، امکان‌پذیر است.
ماده۲: شرایط عضویت در کتابخانه
در حال حاضر کارت عضویت برای هیچ یک از کاربران کتابخانه صادر نمی­شود و تنها با ارائه کارت دانشجویی امکان استفاده از خدمات کتابخانه فراهم می‌شود.
ماده ۳: شرایط امانت کتاب
  1. امانت کتاب برای اعضای هیأت علمی و دستیاران فوق تخصصی و کارمندان مرکز بدون ارائه کارت صورت می­پذیرد
  2. امانت کتاب برای دانشجویان و دستیاران تخصصی فقط با ارائه کارت دانشجویی (یا کارت ملی) امکان­پذیر است.
  3. تعداد کتاب های امانت برای دانشجویان و کارکنان ۲ نسخه برای مدت ۳ روز و اعضای هیأت علمی ۳ نسخه برای مدت یک هفته
تبصره (۱): کتاب رفرنس تک نسخه‌ای امانت داده نمی شود.
تبصره (۲): تمدید امانت کتاب در صورتی که شخص دیگری آن را تقاضا نکرده باشد بلامانع است. (تمدید کتاب از طریق تماس با واحد کتابخانه نیز امکان‌پذیر است)
تبصره (۳): چنانچه امانت‌گیرندگان در حفظ و نگهداری کتاب سهل انگاری (از قبیل پارگی کتاب، بریدن صفحات، عکس‌ها و یا هر قسمت کتاب) کنند و یا آن را مفقود نمایند، باید کتاب را خریداری و جایگزین نمایند.
تبصره (۴): چنانچه کتاب درخواستی در امانت باشد عضو می­تواند نسبت به رزرو آن اقدام کند
تبصره (۵): برای هر روز تأخیر در بازگرداندن کتاب جریمه نقدی دریافت می­شود.
ماده۴: رعایت سکوت در کتابخانه الزامی است.
ماده۵: استفاده از تلفن همراه در کتابخانه اکیداً ممنوع است.
ماده۶: خوردن و آشامیدن در کتابخانه ممنوع است.
ماده۷: جابجایی صندلی های سالن مطالعه ممنوع است.
ماده۸: در صورت رزرو کتاب الویت با رزروکننده اول است.
ماده ۹: در موارد خاص از قبیل امتحانات و یا کمبود تعداد نسخه تمدید با نظر مسئول کتابخانه امکان پذیر است.
ماده ۱۰: تمدید کتاب هایی که با تأخیر بازگردانده می‌شوند به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.
جریمه دیرکرد در بازگشت منابع به کتابخانه: تاخیر در برگشت منابع به کتابخانه مشمول اخطار و جریمه؛ و تکرار آن موجب محروم شدن عضو به مدت یک ترم و یا بیشتر در استفاده از منابع کتابخانه می ­شود.
مفقود و یا ناقص شدن منابع کتابخانه توسط اعضا: mچنانچه امانت ­گیرنده در حفظ و نگهداری کتاب سهل انگاری (از قبیل پارگی، بریدگی، نوشتن و مفقود شدن) نماید؛ موظف به کپی، صحافی، تهیه و تحویل اصل آن طی مدت زمان یک ماه می­باشد.
چنانچه منابع امانتی گمشده در بازار نایاب باشد، امانت گیرنده باید با صلاحدید مسئول کتابخانه منبع دیگری را جایگزین نماید.
دانشجویان هنگام فارغ التحصیلی، انتقال و یا مهمان شدن در سایر دانشگاه­ها بایستی از کتابخانه واحد مربوطه فرم تسویه حساب دریافت نمایند. اعضائ هیات علمی در صورت بازنشستگی، بازخرید، ماموریت بیش از سه ماه، فرصت مطالعاتی یا انتقال به سایر دانشگاه­ها، می­ بایست با کتابخانه تسویه نمایند. کارکنان در صورت بازنشستگی، بازخرید، انتقال به سایر دانشگاه­ها یا مرخصی طولانی مد،ت می­ بایست با کتابخانه تسویه نمایند.
Template settings